• + 36 30 9825-088 - Anna

Magán vagy állami óvoda? Mit válasszunk?

Szülőként a legjobbat akarjuk gyermekeinknek. A gondoskodás minden időszakban mást jelent. Egy csecsemő számára szeretetet és biztonságot szeretnénk nyújtani, a totyogóssal már elkezdünk játszani, óvodáskorban már szabályokat is tanulunk és játékosan fejlődünk. Iskolában pedig már fontos a koncentráció és a tanulás.


Az óvoda az első kötelező tanintézmény, ahova a 3. életévüket betöltött gyerekek kerülnek. Ilyenkor kerül a szülő az óvodaválasztás dilemmájába, hogy állami intézménybe menjenek e vagy válasszanak magán óvodát. Vajon jobbat és többet kap –e a gyermek, ha a szolgáltatásért fizet a szülő?


A legfontosabb az, hogy az óvónõ értse a dolgát, mindegy hogy milyen intézményben teszi azt, a gyerekek szeretetnyelvét beszélje.


Mégis nézzük, hogy mit érdemes átgondolni annak, aki óvodaválasztás előtt áll.
  • Fontos az idegen nyelv tanulás és a nemzetközi környezet?
  • Szeretnénk, hogy valamilyen alternatív rendszerű nevelést kapjon, vagy tetszik a hagyományos rendszer?
  • Fontos az extra sport, zene, valamilyen tehetséggondozás, vagy egyelőre a játék legyen a fókusz?
  • Az anyagi erőforrásaink lehetővé teszik -e a magán óvoda finanszírozását?


Magánóvodák jellemzői:
  • Kéttannyelvű óvodákban már egész kiskorban megismerkednek az idegennyelvvel, illetve a külföldi gyerekek által új szokásokat ismerhetnek meg.
  • Alternatív nevelési módszerek pl. montessori rendszer, stb.
  • A tandíj miatt nem mindenki engedheti meg magának a magánóvodát, így a gyermek a társadalomnak egy torzult képével találkozik, ami nem feltétlenül a valóságot mutatja.
  • Kisebb létszámú csoportok, így jobban tudnak figyelni a gyerekekre.
  • A dolgozók magasabb fizetést kapnak így kisebb a fluktuáció

Állami óvodák jellemzői:
  • egy állami intézmény azt mutatja a gyereknek, amilyen maga a társadalom, vegyes. És ebben kell megtanulni működni, tolerálni, kompromosszimukat kötni és empátiával lenni embertársaink felé
  • a gyerekek ellátottsága sokszor fapadosabb, mint a magánban
  • nincsenek külön foglalkozások, ezekre a szülő más helyszínre tudja vinni
  • tandíj terhe nélkül meg tudják engedni az egyéb iskolaelőkészítő foglalkozásokat.


Érdemes átgondolni a fenti szempontokat, bár sokszor érzések és megérzések alapján döntünk. Mégis a legfontosabb a jó légkör, hiszen a legtöbb a pedagógusokon múlik. Valamint a megfelelő visszacsatolás, hogy a szülő tudatában legyen annak, gyermeke hogyan működik és teljesít az óvodában, és megfelelően felkészüljön az iskolára. Arról is értesüljenek, ha ehhez külön foglalkozásokra van szükség. Ebben tud segíteni az OVISULI iskola előkészítő óvodásoknak.  A foglalkozások során különös gondot fordítanak a logikai, kommunikációs és finommotorikus készségek, a kapcsolatteremtési és a problémamegoldó képességek fejlesztésére, az iskolai taneszközök megismerésére és használatára, különböző tanulási technikák elsajátítására is. Így alakítják ki azt az iskolai szokásrendszert, amellyel az első osztály gyerekjáték lesz.

 

© 2010-2020 Ovisuli - Minden jog fenntartva | https://ovisuli.hu

Az oldal sütiket (cookies) használ, melyek célja, hogy jobban ki tudjuk szolgálni a weboldalunkra látogatókat. Tudjon meg többet...